free counters

11 Ekim 2014 Cumartesi

EAC ile işlem yaparken, parça isimlerini yeniden adlandırma (Pratik Yol)

EAC ile çalışırken, üzerinde çalıştığınız albüm bilgisi FreeDB'de bulunmayabilir ya da bulunduğu halde parça bilgisi, sizin istediğiniz formatta olmayabilir (ör. parça sıralaması yanlıştır, türkçe karakter barındırıyordur, büyük-küçük karakter uymsuzluğu vardır vs.) 

Örneğin ben FLAC olarak encode ettiğim albümlerde, kendi kullandığım albüm formatına (ki Pedro's BTMusic, EXIGO vs. gibi duayen gruplar dahil, dünya'da standart kabul edilmiş formattır***) FreeDB üzerinden çok ender rastlıyorum. 

Hele ki çok uzun isimli, çok parçanın bulunduğu albümlerde, tüm parçaları teker teker isimlendirmek ya da kabul edilen formata göre yazım karakterlerini düzenlemek çok zaman alabiliyor. İşte bu durumda izlenebilecek çok pratik bir çözüm var. Bu çözüm, Clipboard ile tüm parçaları tek bir tıklama ile doldurmak. 

Yapılacak şey çok basit, önce web üzerinden albümdeki parçaların listesinin yer aldığı her hangi bir site açın (ben genelde alışveriş sitelerini tercih ediyorum) parça listesini Copy yapıp, Notepad'e Paste edin. Türkçe karakter ya da diğer düzenlemeleri, Notepad'in kendi özelliği "Değiştir" seçeneği ile bir çırpıda halledin. 
Ör. Ğ leri G (ğ-->g), Ş leri S (ş-->s) 



Bu sırada, dikkat edilecek şey, notepad'e yapıştırılan(Paste) üzerindeki parça listesinde, parçaların başında parça numarasının olmamasıdır. 

Notepad üzerinde, yukardaki şekilde son hali verilen listenin tümünü, Ctrl+A ile seçin ve Copy  ile kopyalayın. 


Ve son olarak, yukarıdaki gibi, EAC üzerinden, 
Database/Get CD Informarion From/Clipboard 
... seçeneği ile ya da Shift+Ctrl+V ile düzenlenmiş parça listesini, tek bir tıklamayla EAC'ye aktarın. 

Not : Her zaman, parça listesini son bir kez elinizde bulunan albüm kapağından kontrol etmenizde fayda vardır. Hem format olarak hem imla ya da parça sıralaması olarak.

***Genel Kabul Gören ve Standart hale gelmiş dosya sistemi unsurları :

1. ASCII Karakter Seti Kullanılmalıdır. 
http://tr.m.wikipedia.org/wiki/ASCII

2. Her kelime büyük harf ile başlamalıdır.

3.  Kelimeler arasında tek boşluk yer almalıdır. 

4. Parça numarası ardından nokta "." ve bir boşluk ve parça ismi yer almalıdır.

Ör; Şebnem Ferah'ın 2005 tarihli, Can Kırıkları albümü, 7 numaralı parçasınının doğru düzenlenmiş hali, 

7. Sana Bilmedigin Bir Sey Soyleyemem

2 yorum:

  1. "albümdeki parçaların listesinin yer aldığı her hangi bir site açın (ben genelde alışveriş sitelerini tercih ediyorum) parça listesini Copy yapıp, Notepad'e Paste edin." buraya kadar aynısını yapıyordum. Sonrasında EAC'a tek tek copy paste ile devam ediyordum. Database/Get CD Informarion From/Clipboard ile toplu değişim çok işie yarayacak. Teşekkürler. Anonim03

    YanıtlaSil
  2. İşinize yaramasına sevindim.

    YanıtlaSil