free counters

12 Ekim 2014 Pazar

EAC ile yepyeni CD'de CRC Mismatch Hatası

Bugün, Kalan Müzik'ten yayınlanan 2 CD'lik "Karadeniz'e Kalan" albümünü EAC ile FLAC olarak encode ederken 2. CD'nin 17 numarasında Read Error hatası aldım. Çok tuhaf çünkü CD'yi daha henüz satın almıştım ve ilk kez CD tablasına EAC ile FLAC yapmak için yerleştirmiştim. WHAT.CD'nin log checker'ı ile incelettiğimde 45/100 gibi berbat bir not aldım. Log raporunu incelediğimde, hata açıklaması için CRC Mismatch hatasını farkettim. Gerçektende, Read ve Test CRC lerinin birbirini tutmadığını gördüm.


Tüm dosyaları sildim. Yeni baştan başladım. Önce sadece bu sorunlu parçayı seçip, F8 (Test Selected Tracks) ile test edip CRC'sini submit yaptım. Sonra standart EAC prosedürünü izleyip, albümü tekrar FLAC işlemine tuttum. İşlem sırasında 17. parça işlem görürken, CD devri yine biraz yavaşlar gibi oldu ama neyseki Error Correction yardımıyla, bu defa Encode işlemi, hata iletisi vermeden, sorunsuz tamamlandı. log'u yeniden incelemeye soktum ve 100/100 puan ile Perfect FLAC elde edilmiş oldu.
Benzer sorun olursa aklımda olsun ;)

2 yorum:

  1. Karadeniz'e Kalan I, II ve III serisi CD leri EAC la ripledim. Bende sorun yaratmadı. Bazen optik okuyucu ile de ilgisi olabiliyor.
    Yazdıklarınızı notuma aldım. Bilgi bilgidir. Teşekkürler. Anonim03

    YanıtlaSil
  2. Aslında yazıda belirtmeyi unuttuğum detay; birden fazla optik okuyucuyla (ki bir tanesi external) denedim. Sizde sorun yaşanmamasına sevindim.

    YanıtlaSil